Wydaje Ci się, że prowadzenie sklepu internetowego jest proste? Owszem, ale tylko wtedy, gdy posiadasz odpowiednio zoptymalizowaną witrynę. Twoja strona jest pomostem pomiędzy algorytmami wyszukiwarek a konsumentami, musi więc spełniać wiele funkcji jednocześnie. Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych prestashop i co charakteryzuje tę platformę?
PrestaShop – prosta droga do sprzedaży online!
Jest to darmowa platforma pozwalająca stworzyć i zarządzać sklepem internetowym. Opiera się na oprogramowaniu Open Software License, co umożliwia dostęp do spersonalizowanej optymalizacji. PrestaShop pozwala zarządzać całym serwisem w różnych wersjach językowych, płatnościami, wysyłkami, obsługuje kanały RSS, newsletter, ułatwia proces księgowości i magazynowania, a przede wszystkim jest SEO-friendly. Miejsce to jest dedykowane w szczególności małym i średnim firmom.
Czym jest SEO (Search Engine Optimization)?
Jest to proces polegający na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz zdobycie jak najwyższej pozycji rankingowej w SERP. Technika ta sięga do zasobów wielu różnych dziedzin takich jak informatyka, programowanie, psychologia, marketing czy promocja. Celem jest poprawienie jakości technicznej strony oraz uzyskanie przez nią rozpoznawalności wśród użytkowników.
Optymalizacja sklepów internetowych
E-commerce, czyli zawieranie transakcji za pośrednictwem internetu, to jedna z obecnie najpopularniejszych form handlu. Pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop – jak to połączyć z zasadami SEO? Otóż obok czynników wpływających na sprzedaż, takich jak jakość produktów czy popularność marki, stoi również strategia marketingowa. Większy ruch w witrynie to nierzadko szansa na wyższe przychody. Aby jednak pozyskać nowych klientów, trzeba podjąć szereg działań optymalizacyjnych, które wzniosą witrynę na sam szczyt SERP. Okazuje się więc, że pozycjonowanie sklepów internetowych ma istotny wpływ na wyniki sprzedażowe, dlatego strategia ta powinna być wykorzystywana przez każdego przedsiębiorcę, któremu zależy na sukcesie biznesu
Optymalizacja e-commerce stawia na interfejs witryny, jasność i poprawność opisów produktowych oraz rozbudowanie user experience. Są to działania, które można kontrolować samodzielnie lub we współpracy z wyspecjalizowaną firmą SEO. Eksperci w handlu internetowym oraz SEO mają wszelkie narzędzia technologiczne i zaplecze techniczne, aby zbudować wizerunek Twojej marki od początku.
Dlaczego zajęcie miejsca na pierwszej stronie SERP jest tak ważne? Według badań internetowych około 70% koszyków z zakupami zostaje porzucanych. Jakie są tego powody?
- Dodatkowe okna otwierające się przed przejściem do kasy,
- Zbyt długi i/ lub skomplikowany proces realizacji transakcji,
- Zbyt wysokie koszty wysyłki,
- Zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę,
- Wolno ładująca się strona internetowa.
Podsumowanie
Pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop to złożony proces, a z uwagi na system Open Source, wymagający podstaw wiedzy informatycznej, gdyż wiąże się to z ingerencją w kod źródłowy witryny. Jednak warto jest poświęcić trochę czasu i zaangażowania, ponieważ ponad 70% Polaków dokonuje zakupów przez internet. Procent ten cały czas rośnie z uwagi na rozwój cyfryzacji, trendy oraz zwyczajną wygodę.